Skillnad

Ibland känns det jobbigt att veta vad man ska lägga fokus på i skolan. Vilket ämne det känns mest värt att anstränga sig i. För nej, det går knappt (okej, iaf inte för mig) att ligga på topp (att ALLTID få A) i alla ämnen. Eller, det skulle nog gå iofs, men för min del skulle det betyda att offra all min tid och enorm del av min psykiska hälsa, och nejtack, det vill jag inte göra. Men iaf, då jag inte vill göra det betyder det att jag får prioritera. Och som sagt, ibland känns det väldigt svårt. Det var faktiskt lättare i ettan och tvåan i gymnasiet, för då var inte kurserna lika tuffa. Men någonting hände i trean och BAM! helt plötsligt blev alla kurser tusen gånger svårare. Klart att ex. Svenska 3 ska vara svårare än Svenska 2, det förnekar jag inte. Men mellan Svenska 1 och Svenska 2 kände man ex. inte så stor skillnad på svårighetsgraden, medan man känner skillnaden mellan Svenska 2 och 3 alltför väl. Vad hände egentligen? 

En kurs som jag inte prioriterat lika högt som vanligt nu under sista året är foto. Och det är sjukt sorgligt. Jag älskar foto, älskar att fota själv och att bara sitta och kolla på fotografers bilder och ta in bildernas historia. Ändå så har jag låtit mig själv lägga foto på hyllan lite. Nu är det inte så att jag slutat prioritera foto helt, utan bara liiiite. Men ändå så att jag själv ser skillnaden i mina bilder. Dock så är det flera faktorer som spelar roll där, klassen, lektionerna, upplägget i kursen m.m. Så jag har inte valt att prioritera bort en liiiten bit av foto utan anledning. Verkligen inte. Jag har vettiga anledningar, men de orkar jag inte ta upp nu. 


Märker som sagt dock skillnad på mina bilder. Blev mer nöjd med fler bilder i foto 2 än nu i foto 3. Men deklart, foto 2 var en underbar kurs och det var verkligen de roligaste lektionerna på hela veckan i tvåan, trots att de låg på fredag eftermiddag och man slutade 16.00 på grund av de. De var så sjukt roliga, så det gjorde ingenting! 
 
 
 
 
 
 
Två bilder från foto 3 respektive foto 2 kursen. Haha kommer ihåg hur länge jag höll på med den nedersta, från foto 2... Herrejösses vad jag hatade den uppgiften först. Tror jag försökte mig på ett stilleben ca 4-5 gånger innan jag fick den här bilden och blev nöjd! Men det är ju det viktigaste, att man tillslut blir nöjd själv ^^ 

Va långt inlägget råka bli förresten. Nåja, där fick ni lite kvällstankar, bara nåt jag kom att tänka på nu. Lite sådär lagom halv elva på kvällen. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Alice

Här kommer ett tips på en tävling på min blogg där man kan vinna ett USB från SanDisk. http://alicelindstrom.se/2014/january/vinn-en-usb-fran-sandisk.html#comment
Jätte förlåt om du inte gillar sånahär kommentarer!

2014-02-15 @ 12:39:53
URL: http://alicelindstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: