Favoritfilm

Funderade lite på en grej igår, då jag, min syster och en till kompis satt och prata och kom in på frågan vilken ens favorit film är. Och när man verkligen tänker på det så känns det som att det inte går att välja. Jag kan inte i alla fall. Visst kan en filmtitel poppa upp i hjärnan när jag får frågan, men sen börjar jag bara tänka på alla andra filmer som jag älskar och då känns det orättvisst mot de, hehe. 
 
Och vad är det egentligen som gör att en film blir en favoritfilm? Vad måste en film ha för att man själv ska kunna klassa den som favoritfilm? För några år sedan tänkte jag helt annorlunda än idag när det gäller film kan jag säga. Förr analyserade jag verkligen inte lika mycket när jag såg på film som jag gör nu. Idag kan jag i vissa stunder känna mig som världens analysfreak när jag ser på filmer hehe. Samtidigt så har mina krav på filmer höjts genom åren, och det är ju bra. Typ. Fast inte när man inte hittar någon film som inte uppfyller ens krav. Fast sjukt bra när man hittar den där underbara filmen som uppfyller alla ens krav. 
 
Nu blev den här texten lite längre än tänkt. Aja. Tänkte i alla fall dela med mig av några av mina favorit filmer, just eftersom jag inte kan välja en. Varför de är mina favoriter sparar jag dock till en annan gång, är alltför trött för att skirva något sånt nu. Men här kommer några iaf! Och när vi ändå pratar om det: Vilken är er favoritfilm/filmer? Vad är det som gör de/den så bra? 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: